این کار را برای افزایش روزی به دوستانتان سفارش کنید
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

توصیه مهم امام صادق (ع) برای این ایام

این کار را برای افزایش روزی به دوستانتان سفارش کنید

تراز: از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...»...

پایگاه خبری تحلیلیتراز:در خصوص رزق و روزی مطلب زیاد نوشتیم و سخن هم فراوان است. مخلص کلام این است که اگر انسان خود را با دو سلاح ایمان و تقوا تجهیز کند و سپس توکل را به این دو بیفزاید و در آخر نیز رضای بر قضای الهی را سرلوحه امور خویش نماید دیگر هیچ غم و غصه و مشکلی در این دنیا نخواهد توانست او را از پای درآورد.
خود خداوند متعال در آیات سوره طلاق (آیات ۲ و ۳) چنین فرموده که اگر شما تقوا پیشه کنید من هم راه برون رفت از مشکلات مادی و معنوی و بن بست ها را نشانتان خواهم داد و از جایی که گمانش را هم نمی کنید روزی شما را می رسانم! این کلام الهی وعده بسیار امیدبخشی است برای همه بندگان خصوصا بندگان خوب و با تقوای الهی.
در کنار این امیدبخشی فراوان راه هایی نیز برای افزایش رزق و روزی در روایات بیان شده است. یکی از اموری که شاید به این ایام مرتبط باشد زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
«لَا تَدَعْ زِيَارَةَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (عليه السلام) وَ مُرْ أَصْحَابَكَ بِذَلِكَ يَمُدُّ اللَّهُ فِي عُمُرِكَ وَ يَزِيدُ اللَّهُ فِي رِزْقِكَ وَ يُحْيِيكَ اللَّهُ سَعِيداً وَ لَا تَمُوتُ إِلَّا سَعِيداً [شَهِيداً] وَ يَكْتُبُكَ سَعِيداً.َ»
«زيارت امام حسين عليه السلام را رها نكن و دوستان خود را هم به آن سفارش كن، كه در اين صورت، خداوند:
۱- عمرت را طولانى
۲- روزى ات را زياد
۳- زندگى ات را همراه با سعادت مى كند
۴- جز سعادتمند نمى ميرى
۵- و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى كند.»
(كامل الزيارات ص ۱۵۲)
***

سه نکته:
* نگران اوضاع مالی ات نباش

مطابق این سفارش گرانبها کسی نباید برای رفتن به زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) نگران وضع مالی باشد زیرا با این کارش نه تنها زیان مالی نمی کند بلکه در افزایش روزی اش هم مؤثر خواهد بود.


** به دوستانتان هم سفارش کنید
از طرف باید دوستان خود را نیز به این کار ترغیب نماییم. زیرا حضرت فرمود: «دوستان خود را به اینکار سفارش زیرا...» پس چه بسا خود سفارش دوستان به زیارت امام حسین (ع) نیز بر ۵ اثر ذیل آن مؤثر باشد. یعنی خود سفارش دوستان بر افزایش روزی و طول عمر و غیره نیز اثر مستقیم خواهد داشت.


*** مشکلات خود را زیر این قبّه مطرح کنید!
در روایتی دیگر از امام باقر علیه السلام آمده است: «حسين، بزرگ مرد كربلا، مظلوم و رنجيده خاطر و لب تشنه و مصيب زده به شهادت رسيد. پس خداوند، به ذات خود، قسم ياد كرد كه هيچ مصيبت زده و رنجيده خاطر و گنهكار و اندوهناك و تشنه اى و هيچ بَلا ديده اى به خدا روى نمى آورد و نزد قبر حسين علیه السلام دعا نمى كند و آن حضرت را به درگاه خدا شفيع نمى سازد، مگر اين كه خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى كند و گناهش را مى بخشد و عمرش را طولانى و روزى اش را گسترده مى سازد. پس اى اهل بينش، درس بگيريد!» (بحارالانوار(ط-بیروت) ج ۹۸، ص ۴۶، ح ۵)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, :: 8:16 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali